از دوره های آکادمی سرمایکس دیدن فرمایید ...
02191070060

توکن های کاربردی چیست؟

در بازار ارز‌های دیجیتال انواع مختلفی توکن و رمزارز عرضه شده است که هرکدام موارد استفاده و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. یکی از محبوب‌ترین توکن‌ها، توکن‌های کاربردی نام دارند و از این توکن‌ها معمولاً به صورت گسترده برای جذب سرمایه یک پروژه ارز دیجیتالی استفاده می‌شوند.

شرکت‌ها و پروژه‌های ارز دیجیتالی، برای ارائه حق دسترسی و استفاده از خدمات، توکن‌هایی را به نام توکن‌های کاربردی عرضه می‌کنند که برای استفاده در آن برنامه کاربرد دارد.

این توکن‌ها همچنین راهی برای جذب سرمایه و به دست آوردن منابع مالی پروژه‌های بلاک چینی فراهم کرده‌اند. شرکت‌ها می‌توانند قبل از راه‌اندازی بلاک چین و پروژه، توکن کاربردی خود را در یک شبکه بلاک چینی محبوب مانند اتریوم ایجاد کنند و سپس از طریق برگزاری یک عرضه اولیه سکه (ICO) آن را بین علاقه مندان پخش کرده و بودجه لازم برای توسعه و عرضه پروژه را بدست آورند.

کاربرانی که در عرضه اولیه سکه پروژه‌های محبوب شرکت می‌کنند، می‌توانند این توکن‌ها را با قیمت کمی خریداری کنند و سپس در آینده و با لیست شدن توکن در صرافی‌های معتبر، آن را با قیمت بالایی به فروش برسانند.

موارد استفاده توکن‌های کاربردی

توکن‌های کاربردی تنها می‌توانند در اکوسیستم بلاک چین اختصاصی خود برای دسترسی به محصولات و خدمات پروژه مورد استفاده قرار گیرند.

به عنوان مثال یک توکن صرافی غیرمتمرکز، فقط به شما این امکان را می‌دهد تا ارز‌های دیجیتال را مبادله کنید یا فعالیت‌های دیگری را در آن صرافی ارز دیجیتالی انجام دهید و این توکن در یک صرافی ارز دیجیتالی دیگر کاربردی نخواهد داشت.

علاوه بر جذب سرمایه برای پروژه، توکن‌های کاربردی همچنین می‌توانند به عنوان یک عامل تشویق‌کننده نیز عمل کنند و برخی پلتفرم‌ها در ازای فعالیت کاربران، به آن‌ها توکن بومی کاربردی خود را پاداش می‌دهند.

مزیت توکن کاربردی

در ابتدا توکن های کاربردی معمولا برای جذب سرمایه استفاده می شوند.

توکن BAT که مرتبط با پروژه Brave و مرورگر آن است، از جمله توکن‌های کاربردی بازار است که کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلفی مانند مشاهده تبلیغات آن را بدست آورند و در ادامه به فروش برسانند و یا برای دریافت خدمات و فعالیت در مرورگر آن را هزینه کنند.

توکن‌های کاربردی معمولاً هیچ کاربردی خارج از شبکه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده‌اند ندارند. با این حال این توکن‌ها در نهایت به عنوان یک ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند و در حالی که ممکن است یک توکن کاربردی در هیچ پلتفرم دیگری کاربرد نداشته باشد، اما همچنان ارزش خود را حفظ می‌کند و توکن‌های کاربردی محبوب بازار را در اکثر صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز می‌توانید معامله کنید.

توکن‌های کاربردی طی سال‌های 2017 و 2018 به محبوبیت گسترده‌ای دست پیدا کردند و شاهد عرضه اولیه سکه گسترده پروژه‌ها بودیم. با این وجود، با توجه به نبود قانون‌گذاری و مقررات واضح در حوزه ارز‌های دیجیتال برخی از این شرایط سو استفاده کردند و شاهد عرضه بسیاری از پروژ‌های تقلبی و ارائه توکن‌های کاربردی کلاهبرداری نیز بودیم.

توکن‌های کاربردی، گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است، توکن‌های کاربردی اهمیت و کاربرد بسیاری دارند و در پلتفرم‌های خود به صورت گسترده استفاده می‌شوند. موضوعی که نوسانات قیمتی آن‌ها را تا حد زیادی به آن پلتفرم وابسته می‌کند. بنابراین، اگر به یک پروژه ارز دیجیتال علاقه‌مند شده‌اید و پتانسیل رشد آن را کشف کرده‌اید، خرید توکن کاربردی آن می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری شما باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function is_account_page() in /home/h200237/public_html/wp-content/themes/mweb-digiacademy/includes/mweb_core/mweb_action.php:0 Stack trace: #0 /home/h200237/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(307): mweb_render_avatar_js_account_form('') #1 /home/h200237/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(331): WP_Hook->apply_filters(NULL, Array) #2 /home/h200237/public_html/wp-includes/plugin.php(476): WP_Hook->do_action(Array) #3 /home/h200237/public_html/wp-includes/general-template.php(3058): do_action('wp_footer') #4 /home/h200237/public_html/wp-content/themes/mweb-digiacademy/footer.php(38): wp_footer() #5 /home/h200237/public_html/wp-includes/template.php(770): require_once('/home/h200237/p...') #6 /home/h200237/public_html/wp-includes/template.php(716): load_template('/home/h200237/p...', true, Array) #7 /home/h200237/public_html/wp-includes/general-template.php(92): locate_template(Array, true, true, Array) #8 /home/h200237/public_html/wp-content/themes/mweb-digiacademy in /home/h200237/public_html/wp-content/themes/mweb-digiacademy/includes/mweb_core/mweb_action.php on line 0