از دوره های آکادمی سرمایکس دیدن فرمایید ...
02191070060

ساتوشی ناکاموتو، سازنده بیت کوین کیست؟

بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال جهانی است و امروزه به صورت گسترده از آن استفاده می شود، پس طبیعی است که بسیاری به دنبال سازنده آن باشند و بخواهند بدانند که پشت این پروژه موفق جهانی چه کسی قرار دارد. پس از سالها فعالیت بیت کوین، هویت واقعی سازنده این ارز دیجیتال همچنان یک راز باقی مانده است و تا به امروز هرکسی که خود را به عنوان سازنده بیت کوین معرفی کرده است نتوانسته ادعای خود را ثابت کند. با این حال ما همچنان اطلاعات محدودی نسبت به شخص یا اشخاصی که بیت کوین را ایجاد کردند داریم، فرد یا افرادی که ساتوشی ناکاموتو نامیده می شوند.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

ساتوشی ناکاموتو سازنده بیت کوین است و ما مطمئن هستیم که ناکاموتو بیت کوین را ایجاد کرده است، این موضوع با وایت پیپر بیت کوین که در اکتبر سال 2008 به صورت آنلاین عرضه شد تایید شده است. ناکاموتو نویسنده این وایت پیپر بوده است و در آن، تئوری و ساختار عملیاتی سیستم پرداخت بیت کوین را ارائه کرده است.

در ادامه ساتوشی ناکاموتو در فوریه سال 2009، اولین پست خود را در انجمن بنیاد P2P پیرامون ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. او در این پست اظهار داشت که سیستم الکترونیکی منبع باز P2P جدیدی به نام بیت کوین توسعه داده است که کاملا غیرمتمرکز است و سرور مرکزی و یا مدیر کل ندارد. او در ادامه از علاقه مندان خواست که آن را امتحان کنند و یا نگاهی به وایت پیپر داشته باشند.

ارز دیجیتال بیت کوین

در ابتدای مسیر، ساتوشی ناکاموتو در انجمن های آنلاین از کاربران برای تست کمک گرفت.

ما مطمئن هستیم که حداقل یک شخص واقعی پشت نام ساتوشی ناکاموتو وجود دارد، زیرا او کد منبع بیت کوین را ایجاد کرده و همراه با وایت پیپر منتشر کرده است. ناکاموتو همچنین در ادامه کار توسعه بیت کوین را ادامه داد و ایمیل و پست های مختلفی را منتشر و ایجاد کرد و با جامعه طرفدار بیت کوین در ارتباط بود.

آخرین ایمیل ناکاموتو در آوریل سال 2011 بود که به یکی از توسعه دهندگان بیت کوین اعلام کرد که سراغ پروژه های دیگری رفته است. از آن زمان، ناکاموتو به طور کامل ناپدید شده است و تلاش ها تا به امروز برای شناسایی و پیدا کردن او ادامه دارد.

چرا بهتر است ساتوشی ناکاموتو شخصی ناشناس باقی بماند؟

با این حال، بسیاری معتقد هستند که بهتر است ساتوشی ناکاموتو همچنان ناشناس باقی بماند. یکی از دلایل عمده و بزرگ بیت کوین که کاملا توسط جامعه خود هدایت می شود و هیچ ماهیت متمرکزی ندارد، ناشناس بودن سازنده آن است.

تصور کنید ناکاموتو در آینده نزدیک شناسایی شود، هر اقدامی که او انجام دهد می تواند اثر مستقیمی در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین داشته باشد. هر صحبت، هر حرکت و یا حتی وضعیت سلامت او می تواند اثرات مثبت و منفی مختلفی بر بیت کوین به همراه داشته باشد و آن را از ماهیت غیرمتمرکز دور کند.

ممکن است در آینده در نهایت ناکاموتو پیدا شود، اما ممکن است هویت او برای همیشه یک راز باقی بماند. چیزی که مشخص است این است که بیت کوین بدون توجه به این موضوع به رشد خود ادامه می دهد و زمان اولین پست ساتوشی ناکاموتو تا به امروز، این ارز دیجیتال به بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار تبدیل شده است و هیچکدام از ارزهای دیجیتال دیگر بازار موفق نشده اند تا جایگاه آن را تصاحب کنند. بیت کوین توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می شود و حتی در برخی کشورها از جمله السالوادور، به عنوان پول رسمی شناخته شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function is_account_page() in /home/h200237/public_html/wp-content/themes/mweb-digiacademy/includes/mweb_core/mweb_action.php:0 Stack trace: #0 /home/h200237/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(307): mweb_render_avatar_js_account_form('') #1 /home/h200237/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(331): WP_Hook->apply_filters(NULL, Array) #2 /home/h200237/public_html/wp-includes/plugin.php(476): WP_Hook->do_action(Array) #3 /home/h200237/public_html/wp-includes/general-template.php(3058): do_action('wp_footer') #4 /home/h200237/public_html/wp-content/themes/mweb-digiacademy/footer.php(38): wp_footer() #5 /home/h200237/public_html/wp-includes/template.php(770): require_once('/home/h200237/p...') #6 /home/h200237/public_html/wp-includes/template.php(716): load_template('/home/h200237/p...', true, Array) #7 /home/h200237/public_html/wp-includes/general-template.php(92): locate_template(Array, true, true, Array) #8 /home/h200237/public_html/wp-content/themes/mweb-digiacademy in /home/h200237/public_html/wp-content/themes/mweb-digiacademy/includes/mweb_core/mweb_action.php on line 0